mandag den 26. maj 2014

Kyllingerne bliver lukket sammen

Jeg har bøvlet lidt med at få mine tre silkehøner med kyllinger til at gå sammen, men nu lysner det. Jeg har lukket dem ud et hold af gangen til hanerne i fællesområdet, og det er gået rigtig fint. Den anden dag lukkede jeg alle tre hold ud, og der er en smule skænderier mellem hønerne, men ikke noget alvorligt.

De næste billeder her er fra en dag, hvor kun Nuser og hendes 8 kyllinger var lukket ud til hanerne.

Sorteper, River og Nuser m kyllinger

Nuser m kyllinger

Nuser og en af sussex kyllingerne

Trefarvet sussex 4 uger gammel

Trefarvet sussex 4 uger gammel

Sorteper

River

Oswin med sine 2 marankyllinger.

De små sussex kyllinger er virkelig nysgerrige og sjove. De har helt fra starten været mere fremme end alle de andre kyllinger, og det er også dem, der gerne springer ind foran hanerne eller den store brahmahøne Donna, og snupper godbidder foran næbbet af dem ;)

De 4 små her var egentlig meningen skulle adopteres af Oswin, da jeg synes hendes kuld på 2 var for lille. Men det var hun ikke helt enig i, og hun hakkede efter dem. Næste aften prøvede jeg så om Donna ville adoptere dem, men det ville hun heller ikke, og endte med at gå helt af reden. Så nu bor de under varmelampen, og så kan vi gå og nusse om dem her i sommer :) 


Blå/guld brahma

Sort/guld brahma

Gul orpington

Sort/hvid columbia brahma


Ingen kommentarer:

Send en kommentar