lørdag den 27. juni 2015

Kyllingefotos

Jeg har fået lavet en indhegning til mine slagtehøns. De kan gå ind i en del af vores havestue, hvor de har et lille hus, som kan lukkes af for natten. Pt går der 12 maraner og maranblandinger. Det er meningen at det er en indhegning, der kun skal bruges om sommeren og efteråret indtil slagtning. Der kan ikke gå dyr fast, bl.a. fordi det er lige udenfor mit soveværelse, og jeg gider ikke ha haner lige der.


Andet og sidste hold fra rugemaskinen klækkede 21/6. Der var 12 brahma, 11 maran og 1 blanding mellem silke og engelsk araucana.




Silkehønen Achilla og hendes 6 kyllinger. 
De løber frit over hele haven, fordi de kan komme gennem hegnet. 

Eng. araucanahønen Lissi har adopteret nogle af kyllingerne fra rugemaskinen.


Maranhønen "gul højre" med sine 3 New Hampshire kyllinger 

Den gule silke Tulle med 2 brahma og 3,1 Plymouth Rock er blevet lukket sammen med 
den hvide silke Trunte med 5 New Hampshire kyllinger (som viste sig at være orpington). 








Mine ældre Plymouth Rock kyllinger.

Fejlfarvet hane ifølge standarden, men jeg synes han er vildt flot! 
Håber at få ham afsat som havehane et godt sted. 



Amys 8 brahmakyllinger. De er 6 uger nu. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar